Registrirajte se Prijava

Novosti

Svi članci   RSS

Mediteranska dijeta - Živjelo maslinovo ulje!

 

Mediteranska dijeta, bogata maslinovim uljem i drugim "zdravim" masnoćama, jednako je dobra za pacijente koji su pretrpjeli srčani udar kao i klasična dijeta koju propisuje Američko kardiološko udruženje.

Rezultati nedavno provedene studije pri Centru za kardiološka istraživanja u američkom gradu Providence pokazali su da se pacijenti koji slijede bilo takozvanu "mediteransku" bilo dijetu koja se uobičajeno propisuje srčanim bolesnicima izlažu tek 30 postotnom riziku od novog srčanog udara ili drugih srčanih komplikacija, za razliku od pacijenata koji se ne pridržavaju nikakvih ograničenja u prehrani.

I za mediteransku i za dijetu Američkog kardiološkog udruženja karakterističan je unos vrlo malih količina zasićenih masnoća i hrane bogate kolesterolom. Skupini bolesnika koja se u svrhu studije pridržavala dijete Američkog kardiološkog udruženja bilo je dozvoljeno konzumiranje masnoća u iznosu manjem od 30 posto cjelokupnog dnevnog unosa kalorija. Onima koji su slijedili mediteransku dijetu bilo je dozvoljeno uzimati do 40 posto masnoća budući da su njihov izvor zdravije mononezasićene i polinezasićene masnoće, odnosno hrana poput maslinovog ulja i ribe.

Nakon četverogodišnje studije rezultati su pokazali da je 83 posto bolesnika koji su slijedili bilo mediteransku bilo dijetu Američkog kardiološkog udruženja preživjelo bez ikakvih srčanih problema, za razliku od kontrolne skupine koja je slijedila neograničenu prehranu, a u kojoj su se kod gotovo polovice bolesnika (47 posto) pojavile kardiološke komplikacije.

Izvor: Toronto Sun, 26.3.2007., više

 Komentari (0)
Ocijenite ovaj članak
Komentari
Trenutno nema komentara.
Za komentar kliknite ovdje.
Ispis  

Arhiva

20. studeni 2008
Uvjeti uporabe
Izjava o privatnosti